Jinekolojik check-up

Jinekoloji bilim dalı içerisinde kadın hastalıklarını teşhis edebilmek için en kesin yöntemlerden birisi de Jinekolojik Check-Up olarak dikkat çekiyor. Türkiye genelinde de bu yöntemlerin günümüzde ciddi anlamda yaygın hale geldiğini biliyoruz. Hastalıkların tanısı, vücudun jinekolojik yapısının incelenmesi ve hastalıkların teşhisi çok çok önemlidir.

Yaş sınıflarına göre check-up işlemlerinde yaptığımız kontrol odak noktaları söz konusudur. Bu odak noktaları sayesinde daha kesin bir şekilde hastalıklara tanı koyabiliyor ve tedavi uygulayabiliyoruz.

Jinekolojik Check-Up Nedir?

Jinekolojik Check-Up, her kadının senede bir kere yaptırmasını önerdiğimiz kadın hastalıkları genel teşhis testleri olarak dikkat çekmektedir. Check-up, doğrudan kadının tüm vücuduna uygulanan testler ve muayeneler sonucunda gerçekleştirilir. Check-up programına göre risk grubu içeren kadınlara bu işlemleri çok daha sık bir şekilde önermekteyiz.
Jinekolojik Check-up, her ne olursa olsun rutinleştirilmelidir. Her hastalıkta olduğu gibi kadın hastalıklarında da önceden teşhis çok çok büyük önem arz etmektedir.

Jinekolojik Check-Up Aşamaları Nelerdir?

Birçok kadın, check-up sürecini dahi cerrahi bir operasyon olarak bilmekte ve korkmaktadır. Kesinlikle böyle bir durum söz konusu değil. Check-up sürecinde amacımız, vücudun tamamını en ince ayrıntısına kadar analiz etmek olduğundan bunu tahliller ve tıbbi izleme aygıtları ile birlikte yapabilmekteyiz. Her kadın için sene bir kere önerdiğimiz rutin jinekolojik check-up aşamaları aşağıdaki gibi sıralanabilir;
Kan sayımı
Tam idrar tahlili
Açlık kan şekeri
Kandaki biokimyasal analizler
Mamografi
Ultrasonografi
Kemik yoğunluğu
Tümör markerler
Bu noktada enine boyuna inceleme altına aldığımız seçenekler arasında yer alır. Tüm testler, mümkün mertebe eksiksiz bir şekilde yapılır. Bu testler sonucunda kadınsal hastalıkların ya da hastalık oluşumlarının tamamına vakıf olabilme şansına da sahip oluyoruz.

40 Yaş Öncesi Rutin Check-Up Aşamaları

Yukarıda da bahsettiğimiz üzere jinekolojik check-up sınıfı içerisinde yaşlara göre muayene şekilleri uygulayabilmekteyiz. Her yaşın kadınlara getirdiği çeşitli hastalıklar söz konusu olabilir. Genellikle bu hastalıkların analizi bizler için çok çok önemlidir. 40 yaş öncesi kadınlarda özellikle dikkat çeken bazı seçenekler aşağıdaki gibidir;

Rahim Ağzı (Serviks) Problemleri
Vajinal Akıntılar
Genital Bölge Hastalıkları
Cinsellikte Aşırı Aktif Kişilerde HIV ve Hepatit Sorunları
Gibi seçenekler başlıca olarak ön plana çıkmaktadır. Bu hastalıkların teşhisine yönelik olarak Smear testi, en kesin sonuçları bizlere sunabilmektedir. Smear testi aslında 40 yaş öncesindeki kadınlar için en ideal check-up safhası olarak nitelendirilebilir.

40 Yaş Sonrası Rutin Check-Up Aşamaları

Yaş ilerledikçe her yaşın getirdiği bazı sıkıntılar söz konusudur. Kadınlarda jinekolojik anlamda da inceleme altına almamız gereken birçok farklı sıkıntı söz konusudur. Kadınlarda 40 yaşından sonra artış gösteren jinekolojik hastalıklar hakkında aşağıda hemen bilgi vermek istiyoruz;
Organik Hastalık Safhası (Myomlar, Over Kistleri, Endometrial Hperplazi vb.)
Kanser Safhası (Serviks (Rahim Ağzı) Kanseri, Meme Kanseri, Over Kanseri vb.)
Menopoz Dönemi Sorunları (Osteoporoz, Kalp Rahatsızlıkları, Ateş Basması vb.)
Olmak üzere karşımıza çıkıyor. Bu süreçte ise kadınlara uyguladığımız Jinekolojik check-up aşamaları biraz daha çeşitli hale gelebilmektedir. Sonuçlar, kesin olarak elimize geçtiğinde teşhis ve tedavi şekilleri konusunda ideal seçeneklere eğilebiliyoruz. Check-up aşamalarına değinecek olursak;
Smear Testleri (Genelde Bir Kere Uygulanabilir)
Meme Muayenesi
Meme Ultrasonu
Mammografi
Kemik Mineral Dansitometrisi (KMD)
Hormonal Testler
Bu noktada dikkatleri çekiyor. Özellikle hormonal testler, bu noktada teşhis koymak yolunda en önemli aşamalardan birisi olarak dikkatleri çeker ve her ne olursa olsun ön planda tutulmalıdır. Bizler, bize bu konuda gelen hastalarımıza zaten her anlamda geniş kapsamlı muayene şekilleri uyguluyoruz.

Menopoz Dönemi Jinekolojik Check-up Aşamaları

Monopoz dönemi, kadınların birçoğunda çok ciddi sıkıntılar meydana getiren süreçlerden birisidir. Estrojen ve Progesteron hormonu salgılama düzeyinin azalmasına müteakip adet döneminin noktalanması olarak dikkat çeken menopoz döneminde de Jinekolojik Check-up sürecinde biraz daha fazla test uygulayabilmekteyiz. Bu testleri yakından inceleyecek olursak;
EKG testi
Rutin biyokimyasal testler (AKŞ-Açlık kan şekeri, BUN-Üre, Kreatinin, Karaciğer enzimlerinden SGOT, SGPT, LDH, Alkalen fosfataz, Kan minerallerinden Kalsiyum, Fosfor)
Kan lipid düzeyleri (Total kolesterol, LDL kolesterol, HDL kolesterol, VLDL ve Trigliseritler)
Tam kan sayımı
Tam idrar tetkiki
Tiroid fonksion testleri (TSH, Serbest T3 ve Serbest T4)
Gerektiği hallerde tümör marker testleri (Ca 125, Ca 19.9, Ca 15.3)
Olmak üzere uygulamalar yapabilmekteyiz. Bu testler, tanılama ve tedavi şeklini belirleme açısından olmazsa olmaz seçeneklerden birisi olarak dikkat çeker.

Hızlı iletişim
  • drszeki@yahoo.com